Konferencja już za

O nas

BeZee to dedykowana nauczycielom, edukatorom, trenerom i startupom międzynarodowa konferencja poświęcona nowym trendom w edukacji kreowanym przez nowe pokolenie – Generację Z. Do tej pory w dwóch edycjach wydarzenia wzięło udział ponad 800 nauczycielek i nauczycieli i około 40 prelegentów z różnych rejonów świata. Trzecia edycja BeZee odbędzie się 14 listopada 2017 roku w Europejskim Centrum Solidarności. Organizatorami wydarzenia są: Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER oraz Miasto Gdańsk.

Celem tej edycji jest próba odpowiedzi na pytanie: jak rozwijać kompetencje technologiczne uczniów i uczennic, aby kształtować w nich kompetencje przyszłości?

Odpowiedzi poszukiwać będziemy w trzech etapach:

  1. Eksplorując dobre praktyki oraz fakty i mity dotyczące współczesnych innowacji w edukacji, przez pryzmat kompetencji technologicznych.
  2. Prezentując wizje przyszłości, czyli trendy i inspiracje w edukacji – spróbujemy pokazać, czym właściwie są kompetencje przyszłości.
  3. Wdrażając – prowadząc warsztaty, podczas których będzie okazja przełożenia inspirujących rozwiązań na własną praktykę edukacyjną.

Atrakcje

EduExpo

Poznaj nowe na i inspirujące produkty edukacyjne dostępne na rynku.

Warsztaty

Weź udział w nastawionych na praktykę warsztatach i podziel się doświadczeniem.

Konkurs

Dla najaktywniejszych uczestników konferencji przygotowaliśmy konkurs z nagrodą niespodzianką.

Prelegenci i Prelegentki

plus

Oktawia Gorzeńska

 

plus

Barbara Cieślak & Anna Rzepa

plus

Paul Collard

 

plus

Olli Vallo

 

plus

Lauri Koutaniemi

 

plus

Sophie Deen

 

plus

Van Anh Dam

 

plus

Marcin Polak

 

plus

Agnieszka Tomasik

plus

Marta Florkiewicz – Borkowska

Program

Wszystkie wystąpienia w języku angielskim będą tłumaczone symultanicznie na język polski.

Rejestracja

About

Otwarcie konferencji
Paweł Adamowicz/ Urząd Miasta
Tomasz Szymczak/ Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER

About

I Blok

About

Daria Maczukin

Paul Collard
O kreatywnym uczeniu się na podstawie doświadczeń międzynarodowych

About Daria Maczukin

Van Anh Dam
Programowanie w edukacji.. ale co dalej? Kompetencje przyszłości wobec trendów technologicznych.

Programowanie i nowe technologie bez prądu. Jak uczyć kompetencji przyszłości bez komputerów, robotów i tabletów.

About

Olli Vallo
Jak stworzyć perfekcyjne rozwiązania edukacyjne? Świetny projekt pedagogiczny jest gwarancją efektywnego uczenia się i kluczem do sukcesu

45mins

About

Oktawia Gorzeńska
Zmieniamy eduk@cję! Kompetencje cyfrowe kluczem do przyszłości

About

Marta Florkiewicz – Borkowska
Od cyfrowego do refleksyjnego nauczyciela

About

Przerwa kawowa

About

II Blok

About

Sophie Deen
Jak przygotować dzieci na Rewolucje Robotów?

45mins

About

Anna Rzepa i Barbara Cieślak
Upiór na rowerze – krótka historia o trendach w edukacji.

 

About

Lauri Koutaniemi
Co możemy zyskać dzięki sztucznej inteligencji i platformom edukacyjnym?

About

Lunch

About

Marcin Polak
Jak zmieniać przestrzenie szkoły?

Jak zmieniać przestrzenie szkoły? Środowisko, w którym uczymy się, zarówno w sposób formalny, jak i nieformalny, ma istotny wpływ na efektywność i jakość nauki. Podczas warsztatu będziemy na przykładach z polskich i zagranicznych szkół zastanawiać się, w jaki sposób możemy dokonywać zmian w tym środowisku i tworzyć przestrzenie bardziej przyjazne uczniom oraz nauczycielom.

45mins

About

III Blok

About

Paul Collard, Sophie Deen, Piotr Kowalczuk, Marcin Polak, Agnieszka Tomasik, Olli Vallo
PANEL DYSKUSYJNY

About

WARSZTATY (wszystkie warsztaty odbywają się równolegle)

About

Jolanta Okuniewska
Wykorzystanie tabletów w edukacji

Podczas warsztatu nauczyciele dowiedzą się w jaki sposób wykorzystywać tablety podczas zajęć, by osiągnąć cel edukacyjny. Zapoznają się z uniwersalnymi aplikacjami wspierającymi proces uczenia się dzieci w klasach I-IV. W praktyczny sposób wypróbują kilka aplikacji, które mogą być wykorzystywane na zajęciach różnego typu.

About

Girls Code Fun
Programowanie i nowe technologie bez prądu

Kreatywne ćwiczenia z programowania, rozumienia pojęć z zakresu nowych technologii i projektowania rozwiązań tech. Bez użycia sprzętu elektronicznego, do wykorzystania w pracy z szeroką grupą wiekową od 6-99 lat.

About

Logisfera Nova – Alina Guzik
Sztuczna inteligencja w edukacji

Rozwój sztucznej inteligencji to najważniejszy obecnie trend na świecie. Czy tego chcemy, czy nie AI wkracza do różnych dziedzin naszego życia, w tym do edukacji. Na warsztacie:
- Stoczymy walkę bokserską: Komputer vs Człowiek
- Poznamy rozwiązania i produkty przyszłości
- Opracujemy propozycje zastosowania AI na tu i teraz
- Wybierzemy inicjatywy przydatne do awansu zawodowego
- Jeśli starczy czasu opracujemy własny algorytm uczący

About

Joanna Mytnik, Wojciech Glac
Narzędzia online w pracy nauczyciela

Warsztaty z wykorzystania darmowych aplikacji internetowych jako narzędzi, które podnoszą motywację i zaangażowanie uczniów do nauki, rozwijają zainteresowanie przedmiotem, zachęcają do samodzielnej pracy w domu i wspierają komunikację między uczniami. Każdy z uczestników będzie mógł testować prezentowane aplikacje z punktu widzenia ucznia (rozwiązywanie zadań, udział w dyskusji, głosowanie itp). Następnie uczestnicy poznają każde z testowanych narzędzi od strony projektanta zasobów, pokażemy, jak krok po kroku zbudować treści i przygotować narzędzie do wykorzystania w klasie. Program warsztatów: - aplikacja do błyskawicznego tworzenia QR-kodów i sposoby ich wykorzystania na lekcji
- programy do tworzenia interaktywnych quizów on-line
- Aplikacje umożliwiające dyskusję uczniów on-line prowadzoną zarówno w klasie jak i poza zajęciami,
- Tworzenie atrakcyjnych zasobów służących powtarzaniu materiału i przetwarzaniu wiedzy
- aplikacje teleturniejowe – quiz w wyjątkowej formie teleturnieju wiedzy, angażujące ucznia elementy to tajemnica, ryzyko, presja czasu.
- chmury wyrazowe jako sposób na dyskusję, burzę mózgów, głosowanie oraz jako narzędzie wspierające uczniów nieśmiałych (anonimowość wypowiedzi).
- szybkie i atrakcyjne sposoby na stawianie pytań i wyzwań uczniom w celu powtarzania materiału.

About

Thinking Zone – Adam Mańkowski
TOC w edukacji

Krytyczne myślenie - jedna z najpotrzebniejszych kompetencji XXI wieku - w ramach narzędzi TOC. Narzędzia TOC (Gałąź Logiczną, Chmurka i Drzewko Ambitnego Celu) są w tej chwili jedynym programem w Polsce, które systemowo rozwijają tę umiejętność, zarówno u dzieci, młodzieży jak i dorosłych. Mogą być zastosowane na wszystkich poziomach nauczania oraz praktycznie w każdym przedmiocie. Najlepiej sprawdzają się na przedmiotach ścisłych, gdzie trzeba wskazać związki przyczynowo-skutkowe oraz logicznie uzasadniać. Doskonale również sprawdzają się na przedmiotach humanistycznych, godzinach wychowawczych oraz we wszelkich formach indywidualnego wsparcia ucznia. Bardzo aplikacyjny warsztat dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, trenerów i doradców zawodowych.

About

Agnieszka Papke
Małe roboty o wielkich możliwościach

Będzie to warsztat pokazujący wykorzystanie nowych technologii w edukacji wczesnoszkolnej. Uczestnicy poznają tajniki kodowania oraz sposoby wykorzystania robotów-ozobotów w edukacji społecznej, przyrodniczej, matematycznej i informatycznej.

About

NETWORKING & EDU EXPO

Revas, Teatroteka, Efekt, Smart City For Kids, Code all- Expansio, Machinaroom, Galaktyka

About

Agnieszka Rudzik- Sawicka

Pora na kodowanie!

Zapraszamy serdecznie na warsztaty "Pora na kodowanie!", podczas których uzyskamy odpowiedź na pytania: - Kodowanie w szkole - co to właściwie jest? - Od czego zacząć przygodę z kodowaniem? - Jak kodować bez komputera oraz programy i aplikacje na dobry początek. Dowiemy się także skąd czerpać inspiracje i pomysły.


Inkubator STARTER

About Agnieszka Rudzik- Sawicka

Nauczycielka matematyki i informatyki, trenerka Mistrzów Kodowania, członek grupy "Superbelfrzy RP". Uwielbia uczyć się nowych rzeczy i zmieniać szkolny świat na lepszy.

LeanEductation: Techniki problem solving w pracy nauczyciela

  • Monika Wieczorkowska
Lider i konsultant projektów z zakresu TWI. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami wg metodologii ScrumLean, projektowaniu gier symulacyjnych dla firm produkcyjnych i usługowych oraz programów edukacyjnych z zakresu angażowania różnych grup wiekowych w doskonalenie procesów. Doświadczenie m.in. w przemyśle elektronicznym, elektrotechnicznym, obróbki metalu, spożywczym oraz motoryzacyjnym.  
  • Łukasz Gołębiewski
Analityk i konsultant projektów z zakresu zarządzenia projektami controllingu oraz rachunku kosztów wytworzenia produktu. Specjalizuje się we wdrażaniu narzędzi LM i TOC, zarządzaniu projektami m.in. metodą SrcumLean. Doświadczenie m.in. w przemyśle spożywczym, chłodniczym, obróbki tworzyw sztucznych, meblarskim oraz w branży usługowej: obsługi klienta, handlu i finansach.

Inkubator Starter

About

JACEK STANISZEWSKI (AKADEMIA DOBREJ EDUKACJI)

Wykorzystanie technologii w personalizowaniu nauczania przedmiotowego.

Nauczyciel historii od 1996 roku. Uczył także WOS, języka angielskiego i informatyki we wszelkiego rodzaju szkołach (miejskie i wiejskie, szkoły podstawowe, gimnazjum, liceum a nawet zerówka), publiczne i niepubliczne... Ukończył Uniwersytet Gdański na wydziale filologiczno-historycznym. Do 2010 uczył  w Gdańskich Szkołach Autonomicznych, pierwszych szkołach niepublicznych na Pomorzu. Po przeprowadzce do Warszawy rozpoczął pracę w Instytucie Badań Edukacyjnych. Autor i współautor poradników dla nauczycieli. Od 2015 dyrektor szkoły podstawowej „Akademia Dobrej Edukacji”, która ma swoją siedzibę w Warszawie na ul. Górczewskiej 13. Jedną z podstawowych zasad szkoły jest indywidualizacja nauki, nowoczesne metody i wykorzystanie nowych technologii. Od 2012 roku działa dla międzynarodowego stowarzyszenia nauczycieli historii Euroclio, dzięki któremu uczestniczył w wielu projektach dotyczących nauczania historii w Europie. Od września 2017 roku współprowadzi podcast edukacyjny Edugadki.pl a także bloga dla nauczycieli historii doklasy.pl. W czasie warsztatu zostanie zaprezentowany cykl rzeczywistych lekcji, podczas których dostosowywano kolejne treści i metody do indywidualnych potrzeb ucznia. Prowadzący podzieli się metodami, technikamii (w tym TIK) doświadczeniem dzięki któremu każdy uczeń - na miarę swoich możliwości - osiągnął cele aktywnie uczestnicząc w zajęciach. Uczestników prosimy o przyniesienie zwykłych słuchawek oraz komputera, tabletu lub smartfona, by w pełni móc zaangażować się w zajęcia.


Inkubator Starter

About JACEK STANISZEWSKI (AKADEMIA DOBREJ EDUKACJI)

Patryk Kleczkowski

Wystąpienia publiczne i przywództwo w szkole

Wystąpienia publiczne i przywództwo w szkole Celem warsztatu jest pokazanie nauczycielom, jak wykorzystać umiejętności wystąpień publicznych w pracy do tworzenia niezwykle atrakcyjnych lekcji oraz jak zostać liderem i mieć pozytywny wpływ na życie swoich uczniów i szkoły.   Prowadzący

  • Uczniowie z Toastmasters School Gavel Club
 
  • Patryk Kleczkowski – nauczyciel języka polskiego w Publicznej Szkole Gastronomicznej HO-GA. Prezes WrocLove Toastmasters PL. Posiada Certyfikat Zaawansowanego Mówcy – Toastmasters International 2017 oraz Certyfikat Kompetentnego Lidera – Toastmasters International 2016. Ukończył kurs kwalifikacyjny Organizacja i zarządzanie oświatą. Jest założycielem i opiekunem szkoły mówców publicznych i liderów dla młodzieży Toastmasters School Gavel Club. Prowadzi stronę: patrykkleczkowski.pl

About Patryk Kleczkowski

Wojciech Pitura i Elżbieta Szczepaniak

Wykorzystanie branżowych symulacji biznesowych, czyli jak uczyć biznesu w szkole średniej

Warsztat skierowany jest do nauczycieli i dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych zainteresowanych wprowadzeniem TIK w szkole. Zapraszamy nauczycieli zajmujących się kształceniem przedsiębiorczości, np. poprzez przedmioty: podstawy przedsiębiorczości, ekonomia w praktyce, przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej (Szkoły Zawodowe). Uczestnicy proszeni są o zabranie ze sobą tabletu lub laptopa.   Opis warsztatu: Warsztaty "Wykorzystanie branżowych symulacji biznesowych, czyli jak uczyć biznesu w szkole średniej" skierowane są do nauczycieli przedmiotów podstawy przedsiębiorczości, ekonomia w praktyce oraz zarządzanie firmą w branży (Szkoły Zawodowe). W trakcie warsztatów nauczyciele wezmą udział w symulacji biznesowej, gdzie będą podejmować realistyczne decyzje biznesowe m.in.:

  • projektowanie oferty,
  • zakup sprzętów i materiałów,
  • zatrudnienie pracowników,
  • reklama tradycyjny oraz internetowa,
  • ustalenie cen.
Na podstawie podjętych decyzji uczestnicy otrzymają wyniki swoich działań, które zostaną poddane analizie. Warsztat zostanie zakończony dyskusją nt. atrakcyjności oraz możliwości wykorzystania narzędzi na lekcjach. Wykorzystane gry w trakcie warsztatu symulują prowadzenie działalności gospodarczej w wybranej branży (np. warsztat samochodowy, salon fryzjerski, salon kosmetyczny, serwis komputerowy, biuro podróży). Główne zastosowanie gier to nauka zarządzania i przedsiębiorczości oraz rozwijanie kompetencji społecznych i ekonomicznych graczy, zdobywanie praktycznego doświadczenia w podejmowaniu strategicznych i operacyjnych decyzji związanych z działalnością przedsiębiorstwa oraz praca w grupie. Szczegółowe informacje dotyczące branżowych symulacji biznesowych Revas można znaleźć na stronie www.revas.pl.

About Wojciech Pitura i Elżbieta Szczepaniak

Bilety

Miejsce

ECS to nowoczesna instytucja kultury, która utrwala pamięć o naszym największym sukcesie obywatelskim – zwycięstwie Solidarności.

Europejskie Centrum Solidarności

Adres

Gdańsk, pl. Solidarności 1

Więcej informacji

Organizatorzy

Partnerzy

Patroni honorowi

Stowarzyszenie Dobra Edukacja Stowarzyszenie Dobra Edukacja

Patroni medialni